Cebon-verpakking

De commercialisering van het Cebon merk van groenten en fruit gebeurt intern. Zo voert Achiel De Witte een eigen verpakkingsbeleid voor het merk Cebon. Een professionele verpakking is meer dan de drager van een logo. De juiste verpakking staat borg voor het kwaliteitsbehoud van het product tijdens de weg die het aflegt van bij de producent tot in het verkooppunt. Het uitgangspunt is steeds het product in de meest economische verpakking en sortering afleveren bij de klant zonder toegevingen op het vlak van kwaliteit.

De groei van het versschap in supermarkten stelt hogere eisen aan verpakkingen. Verpakkingen moeten het aanbod aantrekkelijk presenteren en hebben tevens de taak om het product houdbaar te maken. Een goede verpakking rolt niet automatisch van de band. Het vereist afstemming tussen de productiekosten en -snelheid, houdbaarheid, duurzaamheid en logistieke voordelen. Slimme verpakkingen die in de gehele logistieke keten voordelen opleveren hebben een grotere kans van slagen.